
Hele 93% af online forbrugere i USA er tilmeldt nyhedsbreve og det er en af de mest effektive markredsføringskanaler med en Roi på 40. Mere end 50% af forbrugerne køber som direkte resultat af en e-mail. Øg din omsætning med nyhedsbreve ved, at opbygge kundeloyalitet og troværdighed. Du skal styrke relationerne til dine modtagere igennem godt indhold og unikke historier. Ifølge ExactTarget foretrækker næsten 50% af forbrugerne, at modtage marketingtilbud via e-mail Men kun 9% ønsker, at få det via sociale medier. MarketingSherpa oplyser, at 60% ønsker, at modtage mindst et nyhedsbrev fra dig om ugen.
Ovenstående statistikker viser, at dit nyhedsbrev er den oplagte kanal til markedsføring Men hvordan får du helt nøjagtigt succes med det?
-
Sørg for, at få modtagerens tilladelse
Hvis din modtager ikke frivilligt har valgt, at modtage noget fra dig Så er sandsynligheden for, at han gider høre fra dig og købe fra dig lig nul Så køb dig ikke til en stor nyhedsliste. Det handler om kvalitet og ikke kvantitet.
-
Fang modtagerne med din emnelinje
Hvis du ikke får dine modtagere til, at åbne pga. Kedelige emnelinjer Så får du dem heller ikke til, at konvertere til betalende kunder. Brug derfor 50% af din tid på en god emnelinje. Der får dem til, at åbne.
-
Eksklusivitet
Folk kan godt lide, at føle sig eksklusive & #8211; VIP. Derfor kan det, at være medlem af en bestemt klub eller også have adgang til noget eksklusivt indhold motivere folk til, at skrive sig op og købe hos dig.
-
Relevans
Det skal være relevant for modtagerne, at modtage noget fra dig; Sørg for, at give masser af værdi til modtagerene uden en masse salgsgas. Tænk?what?s in it for me?? fra kundens synspunkt i stedet for, at fortælle en masse ud fra din virksomheds synspunkt. 62% af dem der afmelder sig et nyhedsbrev gør det, fordi de finder indholdet uinteressant (kilde. Bro kommunikation).
-
Segmenter
Netop det, at indholdet er relevant går også videre til segmentering. Folk forventer målrettet indhold og, at blive informeret omkring relevante emner. Som eksempel Så send ikke informationer omkring sutter til mødre med store børn. Segmenter ud fra interesser. Relevans. Demograf og adfærd. Adfærd kan fx trackes via et inbound marketing system som Hubspot. Især adfærd er værd, at investere tid i Da der er flere penge, at hente her. Ifølge Direct Marketing Association kommer 75% af e-maiindtægterne af såkaldte triggers & #8211; e-mail der ryger ud. Når brugeren har gjort en bestemt handlig Så som, at tilmelde sig dit nyhedsbrev. Downloadet en formular. Klikket rundt på din hjemmeside eller også klikket i et nyhedsbrev.
-
Skriv til en god ven
Forbrugerne bliver irriterede over e-mails når virksomhederne ikke formår, at kommunikere med dem som individuelle modtagere; Lad derfor som om du skriver til én god ven og ikke til en liste med 10.000 medlemmer.
-
Lær din modtager, at kende
Find ud af hvilken person du prøver, at kommunikere med. Hvilke drømme. Behov. Følelser. Øsnker og frygt har hun. Hvad interesserer modtageren sig for? Hvad har hun brug for nu og her? Og hvad er hendes største udfordring?
-
Skab tillid
Modtageren skal have tillid til den. Opbyg den ved, at give masser af relevant viden. Brug ord og fraser som modtagen forstår. Hav en fast personlig afsender eller også skift mellem flere personlige afsendere og brug ikke kun virksomhedens navn som afsender.
Skriv som et menneske med passion for det du laver.
Vis dem, at du er det rigtige valg & #8211; Show it. Don?t tell it.
-
Giv værdi
Giv masser af værdifuld information til dine modtagere. Det kan være alt fra trendguides. Tips og tricks. Undersøgelser. Insiderviden eller også hvad end der rører sig indenfor dit felt.